Autorski Projekty Edukacyjny „Mały człowiek w dużym mieście” – projekt stworzony przez nauczycieli grup „Sówki” oraz „Jeżyki”
Głównym celem projektu jest podejmowanie działań mających wpływać na inkluzywność dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu do społeczeństwa. Mamy na celu kształtować poczucie wspólnoty i przynależności do społeczeństwa.
Wiele zaplanowanych w projekcie miejsc nie jest odwiedzanych przez dzieci z powodu ich wyróżniającego się zachowania lub warunków jakie dane miejsce zapewnia (ciemności, zbyt dużego tłumu lub hałasu). Pragniemy, aby w ramach działań projektowych dzieci mogły poznać te miejsca w bezpiecznych i sprzyjających im okolicznościach np. seans w kinie przy lekko przygaszonych światłach. Zależy nam również na tym, aby miały możliwość podejmować nowe wyzwania i uczyć się radzić sobie z własnymi ograniczeniami. Podróż tramwajem, wizyta w ciemnym planetarium, czy muzeum będzie miała na celu naukę dostosowania się do okoliczności, przełamywania swoich lęków oraz wypracowanie społecznie akceptowanych zachowań.
W ramach projektu podejmowane będą aktywności i działania pozwalające dzieciom na poczucie większej samodzielności, ale również odpowiedzialności za swoje zachowanie jak i grupę. Nauczyciele mają na celu otworzyć przed dziećmi nowe możliwości, pokazać jak różnorodne i ciekawe może być miasto, w którym mieszkają.
Projekt ma na celu przybliżenie dzieciom zawodów takich jak policjant czy strażak, jak również przybliżenie sposobu funkcjonowania obserwatorium astronomicznego czy teatru. Skupimy się na zapoznaniu dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy, jak również jak kulturalnie zachowywać się w środkach komunikacji miejskiej.
Zaplanowane w projekcie aktywności pozwolą dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi doświadczać, uczyć się i kształtować.













