Poznaj naszą kadrę
Aleksandra Jakubowska
Dyrektor Przedszkola – absolwentka WSP TWP w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Lubelskiego UMCS, WSIiE TWP w Olsztynie i WSZ w Gdańsku. Pedagog, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej (SI), metod: Tomatisa, Johansena (IAS) i INPP, terapeuta ręki, specjalista AAC. Wciąż poszerza swoje kompetencje i kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach naukowych dotyczących pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Integracji Sensorycznej, zespołu Aspergera, alternatywnych form komunikacji (AAC), Metody Krakowskiej i tematów związanych z kompleksowym wspieraniem rozwoju dziecka oraz terapii logopedycznej.
Dzięki posiadanemu doświadczeniu w pracy z dziećmi, zarówno we własnym gabinecie terapii dziecięcej jak i placówkach oświatowych, wiedzy i umiejętnościom organizatorskim, współotworzyła przedszkole terapeutyczne „Niebieska Kraina”. Baza dydaktyczna, odpowiednio dobrane formy i metody pracy oraz wykwalifikowana i kreatywna kadra, przyczyniają się do zapewnienia dzieciom jak najlepszych warunków do terapii, rozwoju, zabawy i nauki.
Pani Ola jest osobą niezwykle otwartą, cierpliwą i serdeczną, wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom rodziców i potrzebom dzieci. Kieruje się zasadami systematyczności i konsekwencji. Dba o oryginalność i efektywność zajęć. Można ją rozpoznać po nieznikającym uśmiechu i tryskającym entuzjazmie, którymi skutecznie zaraża. Prywatnie jest wielbicielką podróży, dobrej muzyki i spędzania czasu aktywnie – najlepiej w towarzystwie rodziny, przyjaciół i zwierzaków.
Żaneta Gibas
Wicedyrektor Przedszkola. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku – Psychologia w biznesie na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Współotworzyła przedszkole. Odpowiada za organizowanie administracyjnej i finansowej obsługi przedszkola. Czuwa nad całokształtem pracy dla dobra i bezpieczeństwa dzieci oraz jak najlepszych efektów kadry oraz nadzoruje przestrzeganie na terenie przedszkola przepisów prawnych.
Jest wielką miłośniczką czworonogów, ma zarówno psy jak i koty. Bardzo lubi podróżować, poznawać nowe miejsca oraz ciekawych ludzi. nadzorowanie
Kamila Dominikowska
Ukończyła studia licencjackie w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Absolwentka KPSW, gdzie uzyskała tytuł magistra dwóch specjalności: pedagogiki rewalidacyjnej – oligofrenopedagogiki oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukończyła również studia podyplomowe w Szkole Wyższej w Płocku na kierunku pedagogika specjalna, o specjalności: edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera. Posiada tytuł terapeuty ręki. Ukończyła również kurs integracji sensorycznej. Wciąż poszerza swoje kwalifikacje i kompetencje, biorąc udział w licznych szkoleniach, konferencjach, kursach i warsztatach. Doświadczenie zawodowe zdobywała w szkole podstawowej, w świetlicy opiekuńczo-profilaktycznej i w przedszkolu.
Praca z dziećmi była jej marzeniem od zawsze. Daje jej radość i ogromną satysfakcję. Jest osobą pracowitą, wytrwale i cierpliwie dążącą do osiągnięcia zamierzonych celów. Cieszą ją postępy podopiecznych, nawet te najmniejsze, gdyż małymi krokami dochodzi się do sukcesu. Najchętniej uczy dzieci przez zabawę. Jest miłośniczką gier planszowych. Uważa, że są one wspaniałą alternatywą w dobie gier komputerowych i internetu. Prywatnie szczęśliwa żona oraz mama dwóch synów.
Marlena Horaczek
Jest absolwentką Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej gdzie uzyskała tytuł licencjata o specjalności edukacji wczesnoszkolnej z wychowaniem przedszkolnym. Ponadto ukończyła studia drugiego stopnia na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy o specjalności resocjalizacja. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego jako młodszy wychowawca oraz w przedszkolu jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Praca z dziećmi daje jej dużo satysfakcji. Stara się uczestniczyć w różnorodnych szkoleniach aby móc poznać nowe metody oraz techniki, które na co dzień wykorzystuje w swojej pracy. Prywatnie szczęśliwa żona oraz mama.
Angelika Pastusiak
Ukończyła studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego a także ze wspomagania rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem. Ukończyła studia magisterskie o specjalności oligofrenopedagogika i rewalidacja w Bydgoszczy oraz studia licencjackie z profilaktyki uzależnień,
Bierze udział w kursach (m.in. 3 stopniowy kurs terapii behawioralnej, trening umiejętności społecznych) oraz szkoleniach poszerzających jej wiedzę i możliwości pracy ze swoimi podopiecznymi.
Doświadczenie w pracy z dziećmi autystycznymi zdobywała pracując jako asystent rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej, a w późniejszym czasie jako nauczyciel. W codziennej pracy do każdego dziecka podchodzi w indywidualny sposób. Stara się wzmocnić naturalne zdolności i predyspozycje każdego ucznia przez naukę i zabawę.
Prywatnie żona i matka. Jej pasje to ćwiczenia fizyczne, jazda na rowerze oraz tworzenie artystycznych tortów.
Paulina Laskowska
Ukończyła studia magisterskie w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy na kierunku oligofrenopedagogika . Jest absolwentką Wyższej Szkoły Społeczno – Ekonomicznej w Gdańsku na kierunku edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym. Ukończyła kurs języka migowego pierwszego stopnia. Nadal kontynuuje swoją edukację i poszerza swoją wiedzę.
Praca z dziećmi daje jej wiele radości i ogromną satysfakcję. Dąży do wyznaczonych sobie celów i cieszy ją najmniejszy sukces, bo to jest motorem do dalszej pracy. Prywatnie szczęśliwa żona i mama Kornelki i Nadii. Ceni sobie czas spędzony z rodziną. W wolnym czasie lubi podróżować, czytać książki i słuchać muzyki.
Joanna Leppek
Ukończyła studia magisterskie w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Studia licencjackie ukończyła w Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Jest osobą uzdolnioną plastycznie dlatego bardzo dużo pracuje z dziećmi właśnie wykonując różne ciekawe i nietypowe prace plastyczne. Jest osobą komunikatywną o pogodnym usposobieniu. Dodatkowo cechuje ją uczciwość, otwartość, pracowitość i sumienność. Jest również osobą pomysłową i kreatywną, a prowadzone dotychczas zajęcia były zawsze wielką atrakcją zarówno dla dzieci jak i innych nauczycieli. Ponadto cechuje ją konsekwencja w działaniu oraz odpowiedzialność w wykonywanej pracy.
Katarzyna Skierska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz wczesnoszkolnego.Kontynuuje swoją edukację na studiach magisterskich na kierunku oligofrenopedagogika. Praca z dziećmi przynosi jej wiele satysfakcji, uczy cierpliwości, a przede wszystkim pozwala czerpać radość z najmniejszych rzeczy. Jest osobą życzliwą, opiekuńczą i pracowitą. W swojej pracy zawsze daje z siebie wszystko i nadal chętnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności. Czas wolny najchętniej spędza z rodziną i przyjaciółmi. Uwielbia czytać i gotować.
Julia Kaczmarek
Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku pedagogika specjalna ze specjalizacją oligofrenopedagogika. Aktualnie kontynuuje swoją edukację na studiach magisterskich w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy na kierunku pedagogika rewalidacyjna.
Praca z dziećmi przede wszystkim motywuje ją do ciągłego
poszerzania wiedzy, ponadto sprawia jej wiele radości. Jest cierpliwa, życzliwa oraz zawsze uśmiechnięta. Bardzo lubi aktywnie spędzać czas wolny.
Oliwia Walasiewicz
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pielęgniarstwo. Dzięki ukończeniu studiów podyplomowych na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz oligofrenopedagogika zyskała możliwość pracy z dziećmi. Posiada również tytuł technika terapii zajęciowej, a także ukończyła 3-stopniowy kurs terapii behawioralnej, który pomaga jej na co dzień w pracy z dziećmi. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i kompetencje.
Praca z dziećmi daje jej dużo satysfakcji, a każdy sukces napędza do działania.
Czas prywatny lubi spędzać w gronie rodziny i z dobrą książką.
Karolina Pabiś
Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Stara się poszerzać swoje kwalifikacje, ukończyła Kurs Systemu Językowo- Migowego na poziomie KSS I oraz 3- stopniowe szkolenie terapii behawioralnej osób z autyzmem. Swą pracę z dziećmi zaczęła w 2009 roku.
Prywatnie jest szczęśliwą mamą dwójki dzieci, córki Matyldy i syna Aleksandra. Czas wolny spędza w gronie rodziny i przyjaciół. Lubi dobre książki i kino. Jest osobą komunikatywną i cierpliwą. Od zawsze chciała pracować z dziećmi, uważa że to one dają motywację do działania. Aby czerpać z pracy przyjemność trzeba robić to, co się kocha.
Hanna Wiśniewska
Nauczyciel z długoletnim stażem pracy. Ukończyła studia o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Poza tym ukończyła studia podyplomowe na kierunku „ Terapia pedagogiczna” oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w grudziądzkich przedszkolach. Swoją pracę opiera na mądrości korczakowskiej: „Dziecko chce być dobre . Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż. Czas wolny spędza z rodziną. Lubi zdrową kuchnię, dobry kabaret i ciekawe kryminały.
Joanna Chyła
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika specjalna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Podczas studiów zdobywała doświadczenie zawodowe podczas pracy jako wolontariuszka w szkole specjalnej. Nadal chętnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności kontynuując swoją naukę na studiach magisterskich na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Jest osobą życzliwą, opiekuńczą i pracowitą. W swojej pracy zawsze daje z siebie wszystko, cieszą ją postępy podopiecznych, nawet te najmniejsze, gdyż małymi krokami dochodzi się do sukcesu.
Elżbieta Cichoń
Terapeuta neurorozwojowy, pedagog, nauczyciel. Przez wiele lat pracowała jako pedagog w placówkach edukacyjnych, które wspierała jako terapeuta, nauczyciel i mentor. Prowadziła warsztaty i grupy wsparcia dla rodziców i dzieci.
Kształciła się studiach pedagogicznych na Akademii Pomorskiej w Słupsku, Uniwersytecie Kingston, Instytucie Steinera, Instytucie Pikler w Budapeszcie, Centrum Integracji Sensorycznej przy Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie w Warszawie i Polskim Instytucie Psychologii Neurofizjologicznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii z zakresu stymulacji i integracji odruchów INPP. Jest terapeutą Integracji Sensorycznej i posiada uprawnienia do prowadzenia szkolnych programów terapeutycznych INPP i Integracji Bilateralnej.
Od wielu lat pasjonatka podejścia Pikler, w 2012 roku brała udział w tworzeniu Stowarzyszenia Pikler w Wielkiej Brytanii (PUKA – Pikler UK Association).
Połączenie wiedzy z zakresu terapii neurorozwojowej i integracji sensorycznej z podejściem dr Emmi Pikler oraz elementami pedagogiki waldorfskiej stanowią esencję jej pracy i skarbnicę wiedzy oraz inspirację. Jest mamą Janka i Helenki, którzy na co dzień są jej największym źródłem motywacji do dalszych poszukiwań i pracy z własnymi ograniczeniami.
Kornelia Ściborowska
Ukończyła studia podyplomowe o specjalności pedagogika specjalna – edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, studia magisterskie w Bydgoszczy o specjalności – rewalidacja z oligofrenopedagogiką a studia licencjackie ukończyła o specjalności edukacja wczesnoszkolna z nauczaniem języka angielskiego.
W Niebieskiej Krainie jest nauczycielem języka angielskiego. Doświadczenie zdobyła pracując jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w placówkach oświatowych, oraz jako animator zabaw dziecięcych i opiekun na koloniach.
Jest osobą pracowitą, kreatywną, otwartą, pozytywnie nastawioną do ludzi. Uwielbia pracę z dziećmi, sprawia jej to dużo przyjemności. Największą satysfakcję ma widząc cieszące się dziecko, z tego, że nauczyło się czegoś nowego. Cudowne w tej pracy jest to, że każdy dzień jest inny. Zawsze stara się, żeby nauka przynosiła dzieciom dużo radości i przyjemności. Wzbudza w dzieciach ciekawość bo uważa, że wtedy najwięcej ono czerpie z zajęć.
Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą czwórki synów oraz psiaka Maxa. Jest miłośniczką podróży, a w szczególności wspinaczek górskich.
Arkadiusz Gurajdowski
Ukończone studia magisterskie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – teologia ogólna. Ukończone również studia podyplomowe oligofrenopedagogika Kujawsko – Pomorska Szkoła wyższa w Bydgoszczy. Ukończył wiele kursów i szkoleń pozwalających pracować nowymi metodami nauczania także z osobami niepełnosprawnymi. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując na różnych poziomach edukacji przedszkolnej, w szkole podstawowej oraz gimnazjum i szkole specjalnej.
Od 2003 roku roku pracuje w oddziałach integracyjnych szkoły podstawowej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praca z dziećmi daje mu dużo radości ponieważ spontaniczność uczniów, okazywanie emocji w rożnych sytuacjach sprawia, że każdy dzień w pracy przynosi nowe wyzwania. Zainteresowania: koszykówka, muzyka, instrumenty perkusyjne.
Dorota Lisiak
Certyfikaty ukończenia szkoleń I i II stopnia z zakresu terapii EEG Biofeedback (Ośrodek Kształcenia Medycznego Akson – akredytacja Polskiego Towarzystwa Neurofizjologii Klinicznej). Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (1989), oligofrenopedagogiki (2002), surdopedagogiki (2007).
Zawodowo pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Grudziądzu. Zajmuje się głównie diagnozą i terapią dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania (dysleksja). Prowadzi terapię EEG Biofeedback z dziećmi z problemami w nauce objawiającymi się m.in. brakiem koncentracji uwagi, a także z zaburzeniami rozwojowymi: ADD, ADHD, ASD (spektrum autystyczne). Praktykę EEG Biofeedback prowadzi od 2008 roku.
Eliza Rybkiewicz
Od 1997 roku pracuje jako fizjoterapeuta. Każde dziecko jest dla niej wielką indywidualnością i wyzwaniem .Praca z małymi pacjentami mimo iż wymaga wysiłku i cierpliwości przynosi jej wiele satysfakcji a dzięki nieustającemu poszerzaniu swojej wiedzy i umiejętności na kursach i szkoleniach włącza nowe elementy do terapii.
Tomasz Rybkiewicz
Jest fizjoterapeutą z wieloletnim doświadczeniem. W trosce o dobro moich pacjentów nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, kursach, konferencjach. Nieustannie współpracuje z innymi specjalistami, aby proces terapeutyczny był jak najbardziej optymalny. Złożoność ludzkiego organizmu wymusza globalne spojrzenie na potrzeby funkcjonowania dziecka. W swojej pracy łączy wiele technik fizjoterapeutycznych po to aby praca dziecka z nim przynosiła jak najlepsze efekty.
Sara Kowalska
Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika na kierunku oligofrenopedagogiki ze specjalizacją terapia pedagogiczna. Aktualnie kończy studia magisterskie z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na UAM w Poznaniu. Posiadam międzynarodowy certyfikat z nowatorskiej metody terapeutycznej prof. Feursteina- Instrumental Enrichment wspierającej pokonywanie u dzieci i młodzieży trudności w zakresie funkcjonowania poznawczego. Ukończyła również wiele szkoleń z zakresu współpracy z nauczycielami, rodzicami, wykorzystaniu w pracy z dziećmi różnorodnych zabaw i różnych form prac plastycznych oraz metody behawioralnej.
Praca z dziećmi to jej pasja, która przynosi wiele radości. Docenia bardzo każdy najmniejszy sukces bo to on daje ogromną satysfakcję i napędza do kolejnych działań. W wolnym czasie bardzo lubi czas z najbliższymi, dobre kino i fitness.
Agnieszka Sonnenfeld
Neurologopeda, pedagog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Swoją pracę łączy z pasją, co w efekcie przynosi jej radość i satysfakcję. Pragnie, aby prowadzone przez nią zajęcia był nie tylko efektywne, ale także wnosiły w życie jej podopiecznych wiele pozytywnych emocji. Zdobyta wiedza i doświadczenie pozwalają jej wnikliwie spojrzeć na trudności dzieci. Prywatnie dbająca o ciepło domowego ogniska młoda mama interesująca się rozwojem dzieci.
Marcelina Pyszora
Pedagog specjalny o specjalności „Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością”, nauczyciel wychowania przedszkolnego, logopeda, terapeuta ręki. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczestniczka szkoleń na temat rozwoju szeroko rozumianej komunikacji osób niepełnosprawnych (język migowy, AAC). Posiada kwalifikacje w zakresie: diagnozy funkcjonalnej dzieci z autyzmem. Nieustannie wzbogaca warsztat pracy.
Współpracę z domem rodzinnym dziecka, uważa za klucz do efektywnej terapii. W wolnych chwilach pomaga rodzicom wspomagać rozwój ich dzieci.
Chętna do działania, złakniona wiedzy, kochająca mama, córka i wnuczka.
Agnieszka Schmeichel
Jest fizjoterapeutą, instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności hipoterapia i od 2012 członkiem Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego. Posiada pedagogiczny kurs kwalifikacyjny oraz ukończone IV stopnie szkolenia „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych”.
Jej pasją jest praca z końmi i z dziećmi, co sprawia ogromną radość. W życiu ma wyznaczone wyraźne cele do których konsekwentnie zmierza.
Lucyna Grabowska
Ukończyła studia licencjackie i magisterskie w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomiczenej w Gdańsku na kierunkach: „Edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym” oraz „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza”. Natomiast w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy ukończyła studia podyplomowe na kierunku „Diagnoza, dysleksja rozwojowa, terapia pedagogiczna z elementami pomocy psychologiczno- pedagogicznej”.
Praca z dziećmi daje jej dużo radości i satysfakcji, ale również motywuje do poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności, doświadczeń, które wzbogacają warsztat pracy. Najważniejsze dla niej jest bezpieczeństwo i dobro dzieci. Jest osobą, która uparcie dąży do celu, sumiennie wykonuje zlecone zadania, uczynną. Lubi słuchać muzyki, tańczyć, oglądać dobre filmy. Czas wolny spędza z rodziną i przyjaciółmi.
Patrycja Pokornicka
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania na UMK w Toruniu. Ukończyła kurs Kynoterapia w Bydgoszczy. Prowadzi terapię z udziałem swojego ukochanego psa. Każdy najmniejszy postęp u podopiecznego daje jej wiele satysfakcji.
W wolnej chwili lubi czytać kryminały a także chodzić na długie spacery.
Figa
Pies terapeuta, suczka rasy Golden Retriever. Cierpliwa, spokojna i oddana. Kocha ludzi, ufa im i chętnie z nimi współpracuje. Lubi morze, las i śnieg.
Lokalizacja
Niepubliczne Przedszkole
Terapeutyczne dla Dzieci Autystycznych
„Niebieska Kraina”
ul. Chełmińska 99
86-300 Grudziądz
Przedstawiciele
mgr Aleksandara Jakubowska
terapie, sprawy merytoryczne
607 997 220
mgr Żaneta Gibas
zapisy, sprawy organizacyjne
501 151 831